Videreførelse af fredagsbariaarhus.dk

Vi havde i begyndelsen af projektet håbet på, at vi med Fredagsbar i Aarhus kunne skabe et fundament, der gjorde, at både Facebook-siden og websitet (app’en) kunne køre af sig selv, når vi nåede til januar måned. Vi forestillede os, at vi måske  kunne gøre Facebooksiden brugergenereret – det vil sige, at fredagsbar-formænd og gæster skulle opfordres til at smide links op på siden, når der var arrangementer, som de mente, andre burde vide noget om.

Vi må dog erkende, at uden et dedikeret mellemled mellem fredagsbarerne og brugerne, så ser en brugergenereret fremtid dyster ud. Den manglende interaktion på vores Facebook-side betyder, at den næppe ville opretholde et aktivitetsniveau, der retfærdiggører dens eksistens. Websitet kunne for så vidt godt få lov til at overleve, da den stadig ville være et fornuftigt værktøj til byens unge studerende. Det ville dog ikke blive opdateret løbende med journalistisk indhold fra os. Desuden kan der også opstå ændringer i barerne, såsom ændringer i adresser, åbningstider, priser osv, som i så fald ikke bliver opdateret, og så ville sitet også hurtigt have udspillet sin rolle – medmindre vi giver barformændene rettigheder til at ændre i det.

Vi har også overvejet at henvende os til Overspring.dk. Vi har tidligere nævnt dem i forbindelse med diskursanalysen, da de også beskæftiger sig med anmeldelser af fredagsbarer. Overspring.dk er en hjemmeside, der er drevet af studerende i samarbejde med JP Medier. I kraft af deres målgruppe – studerende – vil de måske være interesserede i at køre vores site videre som et parallelt site til deres hovedsite. Vi har på samme måde overvejet at kontakte Studenterhus Aarhus, der er et socialt, tværfagligt mødested for studerende på de videregående uddannelser i Aarhus, for at høre, om det kunne være interessant for dem at overtage konceptet. Vi kan konstatere, at de i forvejen samarbejder med aOa.dk og Overspring.dk.

Hvis vi skulle prøve at køre det videre på egen hånd, ville vi nok forsøge at få vores webapplikation konverteret til en såkaldt native app, som vi kunne sælge for et mindre beløb i App Store og Google Play. På den måde ville vi måske kunne tjene nok til at holde applikationen opdateret. Med de små 20.000 sidevisninger vi indtil nu har haft, kunne vi også forsøge at kontakte nogle af de aarhusianske natklubber og barer for at høre, hvor meget de vil betale for at have en reklame liggende på vores side eller vores app. Man kunne på samme måde kontakte nogle af de danske ølproducenter, for at høre nærmere om, hvor mange sidevisninger man skal have, for at det vil være relevant for dem at reklamere på vores side.

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

w

Connecting to %s