Mål for projektet

Sådan er det gået 

Facebook: Kort før projektets afslutning havde vi opnået 544 antal likes på Facebook (Onsdag den 19. december). Det er under det mål, vi satte os fra projektets start om 1.000 likes.
Vi må erkende, at det har været mere tidsmæssigt krævende at starte et projekt helt fra bunden, som vi har gjort, end vi havde regnet med. Fra start af projektets levetid brugte vi meget tid på indsamling af informationer om de forskellige barer og fredagsbarer. Herefter arbejdede vi en del på konceptet og sitet, som vi følte skulle være i orden, før vi lancerede den. Det gjorde vi d.1. november 2012.
For at nå de 1.000 likes skulle vi have haft mere tid og mere fokus på at sprede budskabet – selvom vi både har lavet flyers med QR-koder og haft god kontakt med barformændene.
Man kan sige, at vores målsætning om 1.000 likes sammenholdt med tiden måske var for optimistisk. Vi har dog en opfattelse af, at langt flere end de 544 kender til os. Ude omkring på barerne oplever vi, at folk ved, hvem vi er, og hvad Fredagsbariaarhus.dk går ud på. Dét, sammenholdt med, at vi i perioden d. 7.-16. december nåede ud til over 32.000 brugere, ifølge vores tal fra Facebook, giver et billede af, at mange kender os.

Brugerinvolvering: Brugerinvolveringen i form af kommentarer har ikke været nogen succes i dette projekt. Vi tror, det skyldes, at vi primært er en service for folk, hvor brugerne ‘bare’ går ind og læser informationer – og ikke så meget et debat/vidensdelings-forum. På de enkelte fredagsbarers Facebooksider har vi ligeledes ikke set stor aktivitet i form af kommentarer/likes/shares. Dét er til trods for, at vi har prøvet at få folk i tale på forskellige måder. Blandt andet har vi lavet tømmermænds-tv, hvor vi hver lørdag har skrevet en historie om, hvad man kan se i fjernsynet, når man ligger og har tømmermænd. Vi har forsøgt os med spørgsmål i statusopdateringerne, og vi har eksperimenteret med tidspunkterne for opdateringerne.

Til gengæld har vi lagt mærke til, at folk er vilde med billeder. Det er spændende at se billeder fra sin egen fredagsbar, og efterhånden, som vi har fået flere likes, tagger folk sig selv i de album, vi lægger op.

Vi er efterhånden også ved at have stor succes med brugerinvolvering i form af, at barerne kontakter os på mail og på Facebook. Vi kan mærke, vi betyder noget for barerne. Hvis vi fx har glemt en fredagsbar i en ‘Nu på fredag’-artikel, så råber de op – det er positivt.

Twitter: 73 følgere har vi fået på Twitter (opgjort den 19. december), som vi ikke har brugt i så høj grad som Facebook. For at blive en succes på Twitter, tror vi, det kræver ping pong med følgerne. Og eftersom der ikke er mange kommentarer/interaktion med folk på Facebook, tænker vi, at det er af samme årsag, vi ikke er slået helt igennem på Twitter.

Af samme grund valgte vi ikke at starte op på Instagram.

Twitter var til gengæld et godt redskab, da vi skulle dække ‘Byens Bedste’. Der havde vi held med at  svare på spørgsmål og retweets – ligesom vi selv retweetede nogle af aOa.dks opdateringer. Vi har også lavet en Storify på J-dag med opdateringer fra Twitter. Ellers har vi bare kørt kontoen parallelt med Facebook og smidt nogle af de samme opdateringer (bare forkortet) ud på Twitter.

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s